Communicatieadvies

Wil je een soepel lopende organisatie, dan is het natuurlijk belangrijk dat taken en verantwoordelijkheden goed beschreven en belegd zijn. Zo weet iedereen zijn of haar plek in de organisatie, dat geeft zeker rust in het hoofd. Maar dat niet alleen.

Soepel draaien
Een duidelijke, respectvolle onderlinge communicatie vormt als het ware een ‘stuwende kracht’ die ervoor zorgt dat de verschillende organisatie-onderdelen én individuele medewerkers op een soepele, prettige manier (blijven) werken aan de doelen en resultaten die je jezelf als organisatie hebt gesteld.

Steeds opnieuw zaken moeten uitleggen, doelen en mensen bij moeten sturen kunnen veel tijd, energie én geld kosten. Daarom is het belangrijk dat ook aan communicatie zorgvuldige aandacht wordt besteed. Laat het ten aanzien van wat je graag samen wilt bereiken geen gemiste kans zijn.

Duidelijkheid en transparantie
Heb je alle kwaliteit in huis? Zijn alle taken en verantwoordelijkheden naar jouw idee kristalhelder? Maar lóópt het toch op de een of andere manier niet? Ik kan je helpen om dieper inzicht te krijgen in de communicatiestromen binnen jouw organisatie, en deze te stroomlijnen. Soms is het lastig de kluwen te ontwarren wanneer je er zelf dagelijks -in alle dynamiek- middenin staat.


Feedback
Ben je bezig met het verfrissen of vernieuwen van het communicatiebeleid of de communicatiemiddelen binnen jouw organisatie, kun je ook altijd contact opnemen voor feedback hierop. Bijvoorbeeld: “We zijn bezig met een externe nieuwsbrief, kun jij meekijken en feedback geven op de vormgeving en de priorisering van berichten?” Of: “We willen graag een bedrijfsvideo maken en hebben wel een idee, maar kun jij als communicatiespecialist helpen de puntjes op de ‘i’ te zetten?”

Naast adviseren kan ik je tevens bieden:

– concrete begeleiding of coördinatie op de werkvloer in verband met communicatie;
– kwalitatief onderzoek aan de hand van interviews; en
– meer uitvoerend: tekstschrijven, opzetten social media, nieuwsbrief maken e.d.

Kennismaken? Schroom niet, ik help je graag!

Naar Communicatieadvies | PR | Tekst | Online Marketing